viktoriasofiawreder

This is my blog, my life, my story, my reality.

BEHÖVER HA NÅGONSTANS ATT SKRIVA AV MIG

Publicerad 2012-05-10 00:11:55 i Allmänt

Som rubriken lyder "BEHÖVER HA NÅGONSTANS ATT SKRIVA AV MIG" jag känner verkligen att mitt humör bara går mer ner för varje dag som går. Jag tror jag behöver någonstans att skriva av mig ibland.
När livet är på topp vill jag få ut dom känslorna och ibland när allt suger vill jag få ut dom känslorna.
Jag: Jag är en tjej på 13, snart 14 somrar som bor i en lite "by" som heter Storfors i Värmland tillsammans med min mamma. Jag älskar att vara i stallet, där känner jag mig verkligen helt fri och allt känns bara så bra där.
Fotografering är också en stor del av mitt liv, jag skulle aldrig välja bort det!
Jag har riditi hela mitt liv, det har alltid varit ponny och nu har jag äntligen hämtat min nya häst, ett varmblod som heter Folke. Han är verkligen en utmaning och det ska bli super spännade att följa våran utveckling tillsammans.
Jag har alltid varit intresserad av fotografering men har inte "tagit tag i det" förens för ett år sen då allt tog fart. Jag började tjata om en kamera, att jag ville utvecklas och sätta upp nya mål. Sen äntligen fick jag den kameran jag ville ha en Canon eos 1100d. Nu har jag haft den i 8månader och min utveckling är extrem på den här korta tiden! Jag har börjat köpa lite småsaker till den, som närbildsobjektiv, några filter och stativ mm. Det jag vill ha just nu är ett telezoom objektiv. Men jag fyller snart år och mamma vet vad jag önskar mig, hehe. Målet med min fotografering för i år är att sälja några fotografier, känna mig nöjd över bilderna och ha massor med utrustning.
Även musik, alltså sång är en sak jag brinner för. Att bara sjunga min favoritlåt lite då och då är underbar. Man får ut sina känslor så väl.
Jag önskar att jag inte hade en sån scenskräck. Men ni kanske får något videoklipp någon gång, får se.
Den absolut finaste sången jag någonsin har hört i hela mitt liv är när kärleken föds med sherley clamp. Den spelades på min pappas begravning för snart 6år sedan.
När jag var sju år och pappa dog, fick jag välja en sång. Jag satte på radion och hörde den sången och sa "den låten ska jag ha på pappas begravning!" det bara kändes som att det låten är gjord för honom.

Nu: Just nu känns mitt liv nästan perfekt, vill bara ha en underbar pojkvän som alltid finns där.
Jag älskar mina vänner verkligen mest av allt.
Jag försöker och jag lever livet fullt ut.
För jag vet, hur fort det kan gå.
En sekund och allt kan bara vara över.
















Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Viktoria Sofia Wreder ♥

Jag är en tjej på snart fjorton somrar som älskar fotografering, texter, musik, hästar och mina nära och kära. Jag fotograferar med min canon eos 1100d, med tillbehör. Bloggar med min packard bell mini dator, men ofta med min iphone 4s också. Read and enjoy!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela